CRM & Product
Via het systeem wordt intern en extern gecommuniceerd en gerapporteerd over klanten en de performantie van de financiële producten.
Efficiënte administratie
Elk teamlid van OFP Prolocus heeft zijn eigen tools, overzichten en taken in één systeem.
Een populair pensioenfonds
OFP Prolocus voorziet meerdere Vlaamse publieke instanties van de mogelijkheid om in te stappen in een pensioenfonds. Daarin bieden ze diverse formules aan, zodat stadsbesturen en andere instanties hun medewerkers een aantrekkelijk aanvullend pensioen kunnen aanbieden.
OFP Prolocus is met voorsprong het meest gebruikte multi-werkgeverpensioenfonds in Vlaanderen. Dat heeft het te danken aan een goed uitgebalanceerd aanbod, een efficiënte werking en een eerlijke, no-nonsense aanpak in communicatie naar partners en klanten.
Waarden waar wij ons in herkennen.
Wil je graag een demo van Odoo?
OFP Prolocus was op zoek naar een systeem om hun CRM te organiseren en via een online portal te communiceren met hun stakeholders.
Na onze demosessie beseften ze al snel dat Odoo ontzettend veel andere functies aanbiedt en ze hun interne werking significant konden verbeteren door het gebruik van bijkomende applicaties en geïntegreerde functies.
In dit project maximaliseerden we het effect van de geïntegreerde tools en zorgden we voor een digitale administratieflow op maat van OFP Prolocus.
Vernieuwing voor verbetering
De kerndoelen van het project :
- De capaciteit om digitaal te communiceren naar kerngebruikers, bijdragende entiteiten en de raad van bestuur.
- Digitale structurering van pensioenproducten en de rapportage van bijhorende financiële cijfers.
- Documentbeheer gerelateerd aan alle interne werking en rapportage.
- Evenementen organiseren, beheren en communiceren.
- Automatische import en verwerking van bankgegevens en financiële cijfers.
We maakten de FIT-GAP analyse en het werd al snel duidelijk dat de applicaties van Odoo hier een mooie match vormden met de vereisten van het OFP Prolocus lastenboek.
Website met ledenportaal
De website is op maat ontworpen en geïmplementeerd in de Odoo website applicatie.
Voor leden biedt OFP Prolocus een moderne en gebruiksvriendelijke interface waarmee zij kunnen inloggen op een beveiligd portaal. Het inloggen gebeurt via een CSAM-login, wat zorgt voor een hoog niveau van veiligheid en betrouwbaarheid.
Door middel van een gebruiksvriendelijke website builder beheert OFP Prolocus de website zelf.
Hier hebben leden toegang tot verschillende belangrijke functies, waaronder de knowledge base met FAQ, Documenten, Helpdesk en online agenda's.
Contacten
De contacten module biedt een gedetailleerd overzicht van alle leden, inclusief hun contactgegevens en tot welke groepen deze leden behoren. Daarnaast is er per lid een duidelijk overzicht van de bijbehorende pensioenproducten en gebruikers. Dit maakt het eenvoudig voor OFP Prolocus om relaties te beheren, communicatie te personaliseren en de juiste informatie naar de juiste doelgroep te sturen.
Agenda
De agenda module maakt het eenvoudig om vergaderingen en afspraken te organiseren en beheren. OFP Prolocus kan nu snel en efficiënt vergaderingen organiseren, uitnodigingen versturen en agenda's bijhouden. Dit verbetert de algehele efficiëntie en organisatie en zorgt ervoor dat leden altijd op de hoogte zijn van belangrijke data en evenementen.
Helpdesk
Leden kunnen vragen stellen via de helpdesk app. Met de helpdesk module kan OFP Prolocus snel en effectief vragen van leden afhandelen. Leden kunnen gemakkelijk zelf tickets aanmaken en indienen voor ondersteuning, en krijgen toegang tot een overzicht van zowel lopende als gesloten tickets. Dit zorgt ervoor dat vragen en problemen van leden snel worden opgepakt en opgelost, wat bijdraagt aan een betere service en tevredenheid.
Boekhouding
Met de boekhouding module beschikt OFP Prolocus nu over een geautomatiseerd en efficiënt systeem voor het beheren van hun financiële administratie. Deze module biedt niet alleen functies zoals facturatie, betalingsverwerking en financieel rapporteren, maar geeft OFP Prolocus ook de mogelijkheid om in real-time specifieke, op maat gemaakte dashboards te raadplegen en te delen met hun leden.