100% met Odoo
De slijpmobiel is volledig geautomatiseerd met Odoo.
50% tijdsbesparing
Door Odoo te gebruiken komt nu tijd vrij die opnieuw in sales is geïnvesteerd.
Over de slijpmobiel
De Slijpmobiel is met zijn 7 werknemers actief in het slijpen van messen. Zo bedienen ze 3 grote groepen klanten:
- De grootste groep zijn horeca en grootkeukens. Zo telt De Slijpmobiel meer dan 2000 klanten in West en Oost-Vlaanderen waar ter plaatse wordt gegaan om de messen te slijpen. Met hun mobiele ateliers bezoeken ze klanten op afspraak om messen te slijpen.
- Voor particuliere klanten biedt het atelier in Brugge tevens de mogelijkheid om hoogwaardige messen aan te schaffen, deze te laten slijpen of zelfs te laten personaliseren.
- Daarnaast bedient De Slijpmobiel ook de industriële sector met hun slijpdiensten.
Odoo werd volledig geïmplementeerd, om alle processen te automatiseren.
Het resultaat?
Een aanzienlijke stijging in klantentevredenheid, verbeterde marges en aanzienlijke tijdsbesparingen. Bij messenslijperij De Slijpmobiel staat innovatie en efficiëntie centraal, en met Odoo aan boord zijn ze klaar om hun concurrenten voor te blijven.
Stilstaan is achteruitgaan
Tot voor kort gebruikte De Slijpmobiel een verouderd boekhoudpakket voor hun facturatie en boekhouding. Voor hun mobiele slijpers, die ter plaatse diensten verleenden aan horecazaken, maakten ze gebruik van een field service-tool op maat gemaakt door een klein IT-bedrijf uit de buurt. Hoewel deze tool op zichzelf goed functioneerde voor de opdrachten ter plaatse, voldeed deze niet aan alle vereiste processen en liet de ondersteuning te wensen over. De zaakvoerder van De Slijpmobiel besefte dan ook dat er moest uitgekeken worden naar een moderne tool met de juiste ondersteuning.
Hiervoor wordt de Field Service app van Odoo in combinatie met de verkoop en facturatie ingezet om dit zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen.
Duidelijke Win-Win
Een scherpe service verdient een vlotte en efficiënte klantenervaring. De implementatie van Odoo zorgt ervoor dat klanten op een snelle en digitale wijze worden bediend. Het proces ziet er als volgt uit:
- Mobiele Slijpers worden vanaf het kantoor ingepland en ontvangen dagelijks hun planning voor de volgende dag
- Eens ter plaatse worden de messen geslepen en wordt een digitale werkbon opgemaakt in de Odoo app.
- De werkbon wordt ondertekend door de klant en de bestelling wordt hiermee bevestigd.
- De administratieve dienst krijgt een melding dat de factuur mag worden opgemaakt en verstuurd. Dit gebeurt telkens nog dezelfde dag.
Ook klanten die hun messen in het atelier laten slijpen worden op een efficiëntere manier bedient met de Odoo kassa applicatie. Deze stroomlijnt het afrekenproces en zorgt voor een nauwkeurige verwerking van de betalingen.
Door de overstap naar Odoo werd het equivalent van een halftijdse medewerker bespaard dankzij operationele efficiëntie. De tijd die is vrijgekomen wordt nu ingezet in de verkoop wat de verdere groei van De Slijpmobiel mogelijk maakt.
Naast het beheren van operationele taken, verbetert Odoo ook de communicatie met klanten door een meer geautomatiseerde en professionele aanpak mogelijk te maken. Het verzenden van commerciële mailings naar klanten en het afhandelen van administratieve zaken, zoals herinneringen, gebeurt volledig vanuit het Odoo-platform. Bovendien heeft de overstap naar Odoo geleid tot een dieper inzicht in de operationele prestaties van het bedrijf, waardoor De Slijpmobiel beter geïnformeerde beslissingen kan nemen.
Ook klaar met te scoren met Odoo?
Net zoals de Slijpmobiel kan je heel wat tijd besparen door je bedrijfswerking te verbeteren met Odoo. Benieuwd hoe dat voor jou kan werken?
Onze bedrijfsadviseurs staan je graag te woord.