Overslaan naar inhoud


Kraks kiest voor één geïntegreerd platform 

Ontdek waarom Kraks ervoor koos om van Teamleader over te stappen op Odoo

​​VRAAG EEN DEMO AAN

Voor Kraks uit Brugge bundelden we het kassasysteem, voorraadbeheer, service portaal en de boekhouding in één krachtig Odoo-platform – een oplossing die hun interne werking drastisch vereenvoudigde en hun klantendienst naar een hoger niveau tilde.

Dé Apple specialist

Kraks is een gespecialiseerde Apple-winkel in Brugge die zich toelegt op de verkoop, herstelling en dienst-na-verkoop van Apple-producten en bijhorende accessoires. Ze bieden een persoonlijke en kwalitatieve service aan zowel particuliere als zakelijke klanten. Maar met groeiende verwachtingen en een versnipperd IT-landschap, drong een efficiëntere aanpak zich op.

De uitdaging
Kraks werkte met verschillende losse systemen voor kassa, voorraad, herstellingen en facturatie. Dat leidde tot inefficiënties, fouten en een gebrek aan overzicht. 

De oplossing

Klantenbeheer & herstellingen

360° overzicht van elke klant en alle herstellingen.


 
Herstellingen

 CRM

 Klantbeheer & communicate

Facturatie & Boekhouding

Aankoop/verkoop en alle financiële verrichtingen allemaal in 1 systeem. 


​ Aankoop handelsgoederen

 Facturatie 

 Boekhouding

Kassa & verkoop

B2C of B2B verkoop via de kassa of offertes.


​ 
Kassa 

 Verkoopmodule

 Voorraadbeheer

De aanpak

Bij Kraks kozen we voor een pragmatische en hands-on aanpak. Elk onderdeel van het project werd aangepakt via gerichte workshops, waarbij we samen met het team van Kraks de processen uittekenden en optimaliseerden. Waar mogelijk namen zij zelf configuraties of data-imports op zich, onder onze begeleiding. Zo hielden we het project efficiënt én betrokken.


Daarnaast voorzagen we een opleiding op maat, zodat het team van Kraks zelfstandig aan de slag kon met het nieuwe systeem en meteen het maximale uit Odoo kan halen.

Omdat het nieuwe boekjaar eraan kwam, besloten we om al na 1,5 maand gedeeltelijk live te gaan met de financiële modules. Zo kon Kraks het nieuwe jaar starten met een frisse, geïntegreerde boekhouding en kassasysteem. In de maanden daarna volgden verdere optimalisaties en uitbreidingen, afgestemd op hun dagelijkse werking en feedback van het team.


"Dankzij de samenwerking met Nandoo hebben we veel meer grip op ons werk en zijn de uren die we in administratie steken, sterk afgenomen"

Gauthier Top  Zaakvoerder

Het resultaat

Dankzij Odoo beschikt Kraks nu over een 360°-beeld van elke klant en elk toestel. Of het nu gaat om een herstelling, een verkoop of een garantieclaim – alles is centraal beheerd. De integratie van kassa, voorraad en boekhouding zorgt voor minder manueel werk zodate er meer tijd is voor wat echt telt: klantenservice.


Ook benieuwd wat Odoo voor jouw bedrijf kan betekenen?


Zie met je eigen ogen wat Odoo in de retail kan betekenen in een 30 minuten durende demo.

​​​​